Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.08.2008 16:13 - Един обикновен постинг
Автор: looklikerain Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5383 Коментари: 6 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

    Почти свалих гланца на плочките в банята от търкане, пренаредих шкафовете и реших, че съм затънала в битовизми и е хубаво да вкарам малко култура. То, окултуряването, е бавен, мъчителен процес и не става без чужда помощ. За тази цел държа връзка с изявени културтрегери и веднага прозвъних една от агентките с информация за горещите точки. Бях залята с предложения, като въпросната госпожица наблегна на “Varna summer jazz fest 2008”, щото щяло да има саксофонисти, даже черни саксофонисти /многозначително мълчание/. Туй с черните не ми хареса много - миналата седмица слушахме някаква хаус група на плажа, черния вокал ме посочи и подвикна :”C`mon baby, shake what you`ve got”, а това на джазфест ми се вижда голям резил, ама като поразмислих, се сетих че със саксофон в уста не може да се вика и ето – петък вечер, вместо да се наливам с бира по плажа съм потопена до уши в култура. Всеки си облякъл най-новия кат, аз съм се барнала с етно шалварки да личи каква артистична натура съм и дори съм сложила диоптричните очила, защото всеки втори тук е с диоптър.

            Първото трио е скука-скука-скука, две блондинки не издържаха интелектуалните напъни на оркестъра и се уредихме с отлични места. Скуката продължи и аз се заоглеждах отегчено. Озовала съм се сред море от бели коси, до мен-младеж /с диоптър/, който вместо да говори с анемичната си партньорка, й пише на телефона и й показва текста. Каква романтика. Веднага проточих врат. “Naj-obi4am lutenica i jazz” –избоцка той и аз изпаднах в секундна мозъчна смърт от противоречивите мисли, които ме споходиха. От една страна това е смешно, що за идиот и т.н. От друга – каква по-добра перифраза на лафа с хляба и зрелищата – хем по български, хем и така някак се набляга на високите интелектуални претенции на въпросния индивид. Придружаващата го мома премигна с морни клепки и угаси телефона. Явно и на нея й дойде в повече. Триото ме приспа и си тръгнах, убеждавайки се, че джаза не е за всеки.

            Моята приятелка обаче продължи да ме убеждава, че ако има саксофон е друга бира и успя да ме затътри за втора вечер на джаз феста. Е, имаше саксофни-два. Христо Йоцов на барабаните. Беше приказно, весело и забавно. Най-после и аз съм в джаза и се наслаждавам на музиката.

            На третата вечер се оказа, че паралелно вървят дни на бразилската култура и ще посетим концерт на Тереза Кристина и група “Сементе”. Бразилците-много хубави хора. На входа раздаваха безплатни традиционни коктейли и аз веднага взех два в случай, че се повтори агонията от първата ми вечер с джаза. Да бе. Това е Бразилия, ей! Усмихнати, красиви хора, а самата певица беше просто ослепителна. Самбата не е музика, която се слуша седнал. Трябва да си пълно дърво, за да не се раздвижиш, та големи танци паднаха и станах фен на боса нова. По план-график довечера предстои Блу балу и за баланс на толкоз култура съм замислила едно много некултурно мероприятие, съпътствано с големи дози хипария – концерта на “The Sisters of Mercy” - група от детските ми години, която щом чуя на живо, ще съм изпълнила още точка от списъка с неизпълними желания. Ако се притеснявате да не обърна резбата от рок на джаз-спокойно. Още звъня с това:





Тагове:   Обикновен,   постинг,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Mira
05.08.2008 20:13
Ехее, голяма култура, голям живот ;-)) И аз уж мислех да посетя джаза, ама нещо не усетих кога са минали концертите.. За сметка на това Тереза Кристина и бразилските ритми наистина бяха страхотни (и ние бяхме там) - танцувални и разпускащи едновременно..! Дай знак, ако забележиш някое друго интересно събитие от културния афиш ;-)
цитирай
2. анонимен - Mama Memi
06.08.2008 01:09
Ехаа! Жесток постинг! Остави, че ти завиждам за културата и джаза (не и за бахура и лютеницата обаче, хаха), но стила ти отново е неподражаем!! Култови фрази като „...със саксофон в уста не може да се вика...”, „ ...две блондинки не издържаха интелектуалните напъни на оркестъра...” и много други страшно ме радват, да знаеш! Хахахаха, браво!
цитирай
3. looklikerain - Бе мацки
06.08.2008 09:32
Как така ми завиждате за джаза? Аз мисля, че състрс рулз? Е, да, Мени, в Констанца на фестивал, кой като мен, ха! Добре, че Апокалиптика ги отразих, че да не ме е яд. Мъжа ти съм го гледала наживо. Айде, целувки : )
цитирай
4. анонимен - ot runaway bride
08.08.2008 11:22
pak me ostavi s 4uvstvoto, 4e kultura ima, samo 4e ne kogato i az sum tuk. 6to pak opusnahme subitiata be?!!! tia si hodi po jazzzzzzz, a za men varna e postigane na mozu4na smurt na plaja. zavijdam neblagorodno!!! pone liutenica ima.
цитирай
5. анонимен - ot runaway bride
11.08.2008 23:07
pak se vru6tam na temata za hliaba i zreli6tata, sintezirana mnogo to4no i iasno ot selskia idiot v edno plevensko selo: " Nai - obi4am bob i da eba."
цитирай
6. ahmeddogan - а как мина
26.08.2008 17:05
мис варна, нищо не казвате:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: looklikerain
Категория: Лични дневници
Прочетен: 265490
Постинги: 82
Коментари: 264
Гласове: 2865